2014. február 12., szerda

Tízperces laktató desszert

Ezt a süteményt elég sokszor készítem, mert egy igazi kamrafosztogató: a hozzávalóit a legszerényebb konyha sem nélkülözi. Ezen kívül finom, laktató, és nem utolsó sorban gyors. Ma kerek 10 perc alatt állítottam össze, és amire elkészültem, a sütő is bemelegedett.
Íme:
 
Joghurtos kakaós
 
Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 6 ek cukor
  • fél bögre olaj (125 ml)
  • 2 kispoharas joghurt
  • 2 bögre liszt
  • 1 kk sütőpor
  • 3 ek keserű kakaópor

A sütőt 180 °C-ra előmelegítem. A tojásokat habosra keverem 3 ek cukorral, hozáöntöm az olajat és a joghurtot. A lisztet elkeverem a sütőporral, és beleszitálom a tojásos masszába. Egy tetszőleges süteményes formát (szokatam dobozban, őzgerincben vagy tortaformában is sütni) vékonyan kikenek olajjal, és megszórom zsemlemorzsával. A süteménymassza felét a formába töltöm, a másik felébe belekeverem a 3 ek maradék cukrot és a 3 ek kakaóport. Ezt is beleöntöm a formába, és egy villa segítségével cirmosra keverem (ez a minta leginkább a doboz formában érvényesül).
A süteményt beteszem sülni 40 percre. Ha megsült, kiveszem a formából, kicsit vizes ecsettel átkenem, és rászitálok egy kis keserű kakaóport.
 
Nagyon finom, jó állagú sütemény.

2 megjegyzés: