2014. május 1., csütörtök

Csőbesütve

Szeretem a csőben sütött zöldségeket. És a besamelt is. Egyszer olvastam egy főzős magazinban, hogy a jó fehérmártás titka, hogy tegyünk bele egy kis fej mogyoróhagymát, és egy babérlevelet. És valóban: nagyon kellenek bele. Bár én fokhagymát szoktam használni, de azzal is remek. Érdemes kipróbálni, tényleg.
Na szóval, ennek a receptnek az az előnye, hogy egy lábos kell hozzá. Csak semmi lacafaca.
 
Csőben sült brokkoli
 
Hozzávalók:
  • 450 g fagyasztott brokkoli
  • 1 fej hagyma
  • 4 ek liszt
  • 2-3 ek olaj
  • tej
  • só, bors, szerecsendió
  • 1 babérlevél
  • zsemlemorzsa, sajt



A hagymát apró kockákra vágom, és üvegesre párolom az olajon. Hozzáadom a brokkolit, kicsit sózom, borsozom, és végül lefedem. Közepes, de inkább kisebb lángon hagyom, hogy a brokkoli puhára és gyönyörű fűzöldre párolódjon.
A sütőt 180 °C-ra előmelegítem.
Ha puha a zöldség, meghintem a liszttel, és csak egy kicsit hagyom pirulni a lisztet. Ezután lassan elkezdem felönteni tejjel. A mennyisége tetszőleges, ki mennyire szereti sűrűre. Én olyan kényelmesen lágy, keverhetőre készítem. Beledobom a babérlevelet, és mindig teszek bele szárított mogyoróhagyma darabkákat. (Ezt az Auchan forgalmazza, nagyon finom, és szinte mindenbe szoktam tenni belőle). Egyet hagyom rottyanni, aztán lezárom.
Egy közepes méretű kerámia sütőtálat vékonyan kikenek olajjal, meghintem zsemlemorzsával, és belelapátolom a besameles brokkolit. A tetejét meghintem egy kis zsemlemorzsával, reszelek rá sajtot, és betolom a sütőbe. Addig ott is hagyom, amíg szépen meg nem pirul.
 
Rizzsel szoktam tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése