2014. május 11., vasárnap

Zöld-ség

Sokat hallottam már, hogy fontos, mert egészséges, ha sok színű ételt fogyasztunk. Azaz minél színesebb hozzávalókból készül, annál jobb. Bár engem szinte megnyugtat, ha egy színnel és annak árnyalataival dolgozom. Így is kezdtem el főzni. Volt, hogy valami világosat akartam készíteni - tejszínnel, sajttal, fehérborssal; volt, hogy kifejezetten zöld quiche-t sütöttem póréhagymával, borsóval és brokkolival. Most már azért nem így megy a dolog, de színeset főzni mindig jó.
Íme egy szép zöld tavaszi étel.
 
Spenóttal töltött palacsintabatyuk
 
Hozzávalók:
A töltelék
  • 1 doboz fagyasztott spenótpüré
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 5 ml sűrű tejszín
  • kevés olaj
  • só, bors
A tészta
  • 20 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 0, 5 l tej
  • csipet só
  • 0, 5 dl olaj
A sütéshez
  • olaj
  • zsemlemorzsa
  • 1 kis doboz tejföl
 
A fokhagymát összezúzom, és az olajban kicsit megpárolom. Beleemelem a fagyos spenóttömböt, és sűrű kevergetés mellett hagyom kiolvadni. Megsózom, megborsozom, és egyet forralok rajta. Aztán hozzáöntöm a sűrű tejszínt, kicsit még főzöm, és ezzel a töltelék kész.
A palacsinta hozzávalóit összekeverem, és szégyen ide vagy oda, én biza' azon melegében ki is sütöm, egy percet sem hagyom állni. Ebből a tésztaadagból kb. 14 palacsinta lesz, és ebben benne van ez első leragadt cafatos is.
A sütőt előmelegítem 175 °C-ra. Egy tűzálló tálat vékonyan kiolajozok, meghintem morzsával. A palacsinták közepére teszek 1-2 ek tölteléket, és úgy hajtom össze, hogy először az egyik oldalával takarom be a spenótot, aztán erre rájön a szembeni oldal, majd az erre merőleges oldalakat hajtom fel ugyanígy, hogy végül helyes kis kockákat kapjak.
A palacsintabatyukat beleteszem a tálba. Nekem egy sorba hat kocka fér, és erre pakolok még hatot. A batyuk tetejét meglocsolom tejföllel, meghintem egy kis morzsával, és addig sütöm, amíg a tejföl szépen megbarnul.
Egy adag az két egymáson lévő batyu. Laktató, és másnap a sütőben újramelegítve ugyan olyan finom, mint frissen.

1 megjegyzés: