2014. június 29., vasárnap

Egy aprócska kalapocska...

Ez egy nagyon finom gombaétel, vagy inkább falatka,  mert bár nagyobb macera apró gombát töltögetni, szerintem sokkal finomabb.

Apró töltött gomba

Hozzávalók:
  • 1 kg közepes méretű gomba
  • 1 fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1-2 ek olaj
  • kakukkfű
  • só, bors
  • egy tálka reszelt sajt (vegánoknak helyettesíthető)

A gomba felét megpucolom, és apróra vágom. A hagymát felkockázom, és az olajon üvegesre párolom. Ha kicsit már megpuhult, hozzádobom az apróra kockázott vagy átpasszírozott fokhagymát. Beleszórok tetszőleges mennyiségű kakukkfüvet, beleőrlök frissen borsot, hagyom kicsit pirulni a fűszereket az olajban, majd hozzáadom a felvágott gombát. Az egészet jól átkeverem, és fedő alatt 10-15 percet hagyom párolódni.
Közben a gomba másik felét is megpucolom, kiszedem a tönkjét (különben ez is mehet a tölteléknek való párolt gombához).
A sütőt előmelegítem kb. 180 °C-ra. Egy nagy, lapos tepsit vékonyan kiolajozok, és ráültetem a gombakalapokat. A párolt gombából kiveszek annyit, amennyit bele tudok tölteni egy kalapba. Szépen végigtöltögetem a gombakalapokat, majd mindegyik tetejére teszek egy jó nagy csipet reszelt sajtot.
Az egészet betolom a sütőbe, és addig sütöm, míg a sajt szépen megpirul. Ennyi idő alatt a gombakalapok is készre párolódnak.

Köretnek - mivel gomba - szokás szerint bulgurt készítek.

Ezt a receptet fele ennyi anyagból is szoktam készíteni. Ilyenkor a gomba tönkjéből készül a töltelék.

1 megjegyzés: